Een servicestation vinden
Vind het dichtstbijzijnde servicestation of het station dat aan uw specifieke behoeften voldoet aan de hand van selectiecriteria (Café Bonjour, restaurant, shop, LPG…).
EXCELLIUM is één en al samengebalde technologie die het mogelijk maakt uw motor beter te beschermen, met tot 93% minder vuilafzetting.
Een onderhouden motor gaat langer mee, heeft een sterk positieve invloed op uw brandstofverbruik en beperkt bovendien de vervuilende uitstoot.
Dag na dag kan uw motor vervuild raken met een verminderde performantie als gevolg van de ophoping van vuil in gevoelige delen, zoals de injectoren en de inlaatklep. Excellium New Generation bevat additieven die deze belangrijke onderdelen van je motor reinigen en grondig proper houden. En dit bij elke tankbeurt!
De nieuwe generatie brandstoffen zorgt voor een betere en meer duurzame bescherming van uw motor. Een schonere motor zorgt eveneens voor een sterkere performantie, minder vervuiling én u verbruikt minder brandstof.*
Een onderhouden motor verbruikt minder brandstof*
Een vervuilde motor kan uw brandstofconsumptie significant verhogen. Daarom is het van cruciaal belang dat u uw motor proper houdt om efficiëntie te garanderen. De combinatie van detergenten, frictiereducerende technologieën en een verbrandingsversneller in Excellium New Generation vermindert effectief uw brandstofconsumptie.
De voertuigen zijn sterk geëvolueerd om aan de beperkingen van de emissienormen te voldoen (bijvoorbeeld de Euro 6 norm). De nieuwe motoren eisen meer veelzijdigheid en kwaliteit van de brandstoffen (temperatuur en hoge druk)
Regelmatig gebruik van de Excellium brandstoffen zorgt ervoor dat u de kleppen en het injectiesysteem van uw motor schoon kan houden.
Bovendien beschermt de Excellium brandstof de metalen delen van de motor tegen corrosie, wat tot bepaalde beschadiging van uw motor kan leiden. Deze schade kan veroorzaakt worden door de aanwezigheid van water (condensatie of regen).
Excellium bevat eveneens ook moleculen die de wrijving tussen de metalen delen beperken, waardoor het risico op slijtage van gevoelige delen van de motor verminderd kan worden. U zal dus langer en verder met dezelfde motor kunnen rijden.
Een vervuilde motor kan het brandstofverbruik van uw voertuig verhogen, waardoor het essentieel is om de netheid van de motor te garanderen met meer efficiënt verbruik als resultaat.
De combinatie van de nieuwe detergenten, de vermindering van de wrijving en een verbeterde verbranding (voor dieselmotoren) zorgen allen voor minder brandstofverbruik.
Worden de emissies verminderd voor alle producten in het Excellium assortiment? Inderdaad, of het nu gaat om Excellium 98 of Excellium Diesel, de CO2-uitstoot wordt direct verminderd door een lager verbruik. Dankzij Excellium Diesel wordt de uitstoot van koolstofmonoxide en onverbrande koolwaterstoffen met gemiddeld 22% verminderd en dit vanaf de eerste tankbeurt.
Er werd eveneens een vermindering tot 37% voor koolstofmonoxide (CO) en tot 39% voor onverbrande koolwaterstoffen (HC) geïdentificeerd (7).
1) Ten opzichte van een brandstof zonder specifieke additieven. Testen uitgevoerd in juli 2013 op een motor met indirecte injectie op een proefbank volgens
referentiemethode CEC F-05-93. Resultaten kunnen variëren naargelang
het type voertuig.
2) Ten opzichte van een brandstof zonder specifieke additieven. Testen uitgevoerd door een externe organisatie in augustus 2013 op een motor met indirecte injectie op een proefbank volgens referentiemethode CEC F-05-93. Resultaten kunnen variëren naargelang het type voertuig.
3) Ten opzichte van een brandstof zonder specifieke additieven. Testen uitgevoerd in juli 2013 op een motor met indirecte injectie op een proefbank volgens een methode uitgewerkt in het onderzoekscentrum van TotalEnergies. Resultaten kunnen variëren naargelang het type voertuig.
4) Ten opzichte van een brandstof zonder specifieke additieven. Testen uitgevoerd in september 2013 op een motor met indirecte injectie op een proefbank volgens referentiemethode CEC F-23-A-01. Resultaten kunnen variëren naargelang het type voertuig.
5) Ten opzichte van een brandstof zonder specifieke additieven. Meerdere testen werden hiervoor uitgevoerd: (a) Testen uitgevoerd in september 2013 op een motor met indirecte injectie op een proefbank volgens referentiemethode CEC F-98-08 en (b) testen uitgevoerd in september 2013 op een motor met indirecte injectie op een proefbank volgens een methode uitgewerkt in het onderzoekscentrum van TotalEnergies. Resultaten kunnen variëren naargelang het type voertuig.
6) Ten opzichte van een brandstof zonder specifieke additieven. Testen uitgevoerd in september en oktober 2013 op een motor met indirecte injectie op een proefbank volgens referentiemethode CEC F-98-08. Resultaten kunnen variëren naargelang het type voertuig.
7) Ten opzichte van een brandstof zonder specifieke additieven. Testen uitgevoerd in 2014 op meerdere voertuigen op een proefbank volgens de “Artemis cycle” (representatief voor een reëel gemiddeld verbruik) met een analyse van resultaten in een stedelijke omgeving. Resultaten kunnen variëren naargelang het type voertuig.