Skip to content

Rubia : It's time to trust your engine oil

Motorolie waar u op kan vertrouwen

Motorolietechnologie, goedgekeurd door vrachtwagenconstructeurs

Rubia-producten zijn meer dan 200 keer getest en goedgekeurd door grote vrachtwagenfabrikanten (Original Equipment Manufacturers -OEMs-)

Deze goedkeuringen zijn de garantie dat Rubia-producten volledig compatibel zijn met de motortechnologie van deze fabrikanten.

Hoogwaardige producten en maatoplossingen om uw operationele efficiëntie te verhogen

TotalEnergies zorgt voor een hogere inzetbaarheid en lagere onderhoudskosten dankzij zijn hoogwaardige Rubia-motorolieassortiment, in de praktijk getest tijdens vloottesten en goedgekeurd door vrachtwagenfabrikanten, en zijn Anac Fleet Management System, dat gebaseerd is op analyses van gebruikte oliën in de praktijk ondersteund wordt door het technisch onderhoudsteam.

TotalEnergies ontwikkelt specifieke smeermiddelen in zijn hypermoderne R&D-centrum in Frankrijk. De producten worden ontwikkeld in nauwe samenwerking met vrachtwagenfabrikanten om aan hun specifieke en veelomvattende technische eisen te voldoen.

Rubia takes care of your engine

Meer weten

3 redenen om in onze producten te geloven

Rubia Engine Oils / Rubia beschemrt uw motor

Rubia beschermt uw motor

Langere levensduur van de motor: Bescherming tegen mechanische slijtage

Rubia-producten zijn ontwikkeld met speciale moleculen die een krachtig laagje vormen op metaaloppervlakken. Daardoor treedt bij hoge druk of extreme temperaturen minder mechanische slijtage op, zodat de motor langer meegaat.

Soepeler draaiende, efficiënte motoren: Een schonere motor

De geavanceerde actieve moleculen van Rubia voorkomen vorming van schadelijke afzettingen door ze zwevend te houden. Zo zorgen de producten ervoor dat de motor langer meegaat en soepeler en efficiënter draait.

Langere olieverversingsintervallen: Goede oxidatieweerstand

Dankzij synthetische basisoliën met uitstekende antioxidantadditieven zijn Rubia-producten beter bestand tegen oxidatie, zelfs bij extreme temperaturen, waardoor de olie minder vaak hoeft te worden ververst.

Lager olieverbruik: Betere bescherming tegen slijtage en een schonere motor

Dankzij speciale antislijtageadditieven in Rubia-producten komt er vrijwel geen motorolie in de verbrandingskamer, waardoor het olieverbruik wordt beperkt.

Brandstofbesparende eigenschappen: Uitstekende bescherming, zelfs bij een lage viscositeit

Motoroliën kunnen via viscositeitscontrole en wrijvingsreductie voor brandstofbesparing zorgen. Een smeermiddel met een lagere viscositeit vermindert de wrijving in de motor, waardoor minder brandstof wordt verbruikt. Het Rubia FE-assortiment is goedgekeurd door en voldoet aan de brandstofbesparingsnormen van vrachtwagenfabrikanten.

Langere levensduur van machines, lagere onderhoudskosten: Compatibel met uitlaatgasnabehandelingssystemen

Dankzij de “low-SAPS-technologie” (low sulphated ash, phosphorus and sulphur, SAPS) voorkomen Rubia-producten verstopping van dieselroetfilters (DPF) en beschermen ze dieselmotoren die zijn uitgerust met nabehandelingssystemen. Hierdoor zijn er minder onderhoudskosten en wordt het milieu beschermd.

Rubia Motorolieën / Rubia Optima

Rubia Optima
met Inno-Boost Technology

Klaar voor het volgende hoofdstuk in motortechnologie

Rubia-producten bieden bij de nieuwste, schonere motoren een uitstekende bescherming van motor en nabehandelingssystemen en verlengen bovendien de verversingsintervallen.

Voordelen van Rubia Optima met Inno-Boost Technology

  • Hogere inzetbaarheid en lagere onderhoudskosten
  • Overtreft de API CK-4- en FA-4-specificaties
  • Langere levensduur van de motorolie
  • Uitstekende bescherming van het materieel

Rubia Optima-producten op basis van Inno-Boost Technology bevatten de juiste combinatie van krachtige antioxidantmoleculen. Deze actieve moleculen remmen de vorming van radicalen en houden de koolwaterstofketens intact. Daardoor blijft de viscositeit van de motorolie stabiel en behoudt de olie langer zijn eigenschappen.

Tot 76% minder indikking van de viscositeit t.o.v. de API CK-4-industriestandaard.*

* Volvo T13-test (toename kinematische viscositeit bij 40°C 300-360u).

Rubia Optima performances graphic

Rubia productassortiment

Rubia Optima
met Inno-Boost Technology

is ontwikkeld en goedgekeurd voor de nieuwste generatie motoren en biedt niet alleen een uitstekende motorbescherming, maar ook langere verversingsintervallen.

API FA-4 Specificatie:

  • Meest geavanceerde API-specificatie.
  • Maximale brandstofbesparing: Het Rubia Optima-assortiment met API FA-4-producten biedt dankzij de innovatieve olietechnologie van TotalEnergies extra brandstofbesparende eigenschappen.
    Deze producten hebben een lagere HTHS-viscositeit (High Temperature High Shear, HTHS) (tussen 2,9 cP en 3,2 cP) dan conventionele brandstofbesparende producten (bij 3,5 cP en hoger). Volgens toonaangevende vrachtwagenfabrikanten levert verlaging van de HTHS-waarde van 3,5 naar 3,0 cP gemiddeld een extra brandstofbesparing op van 0,5% ten opzichte van conventionele brandstofbesparende producten.
  • Voor nieuwere motoren, mogelijk niet geschikt voor oudere motoren. Volg de aanbevelingen van de fabrikant op.
Productnaam Basisolie-
technologie
Extra Fuel economy Low-SAPS Internationale
specificaties
OEM-
goedkeuringen
Voldoet aan de
eisen van OEM
Rubia Optima
4100 XFE
5W-30
VOL-SYNTHETISCH yes yes API FA-4 Volvo VDS-5,
Renault Trucks RLD‑5,
Mack EO-S5,
MB-Approval 228.61
-
Rubia Optima
2600 XFE
5W-30
VOL-SYNTHETISCH yes yes API FA-4 MB-Approval 228.61 Cummins CES 20087

Rubia Optima 4100 XFE 5W-30

Basisolie-technologie
Vol- synthetisch
Extra Fuel economy yes
Low-SAPS yes
Internationale Specificaties
API FA-4
OEM-goedkeuringen
Volvo VDS-5,
Renault Trucks RLD-5,
Mack EO-S5,
MB-Approval 228.61
Voldoet aan de
eisen van OEM
-

Rubia Optima 2600 XFE 5W-30

Basisolie-technologie
Vol- synthetisch
Extra Fuel economy yes
Low-SAPS yes
Internationale Specificaties
API FA-4
OEM-goedkeuringen
MB-Approval 228.61
Voldoet aan de
eisen van OEM
Cummins CES 20087

API CK-4-specificatie:

  • De nieuwste API-specificatie overtreft API CJ-4.
  • Geschikt als vervanging van uw huidige motorolie.
Productnaam Basisolie-
technologie
Extra Fuel economy Low-SAPS Internationale
specificaties
OEM-
goedkeuringen
Voldoet aan de
eisen van OEM
Rubia Optima
1300
15W-40
SYNTHETISCHE
TECHNOLOGIE
- - API CK-4/CJ-4/
CI-4+/CI-4/CH-4
Cummins CES 20086,
DDC DFS 93K222,
Mack EO-S 4.5,
MB-Approval 228.31,
Renault Trucks RLD-3,
Volvo VDS-4.5,
Ford WSS-M2C 171-F1
DAF,
Iveco
Rubia Optima
1100 FE
10W-30
CONVENTIONEEL yes yes ACEA E7, E9
API CK-4/CJ-4/
CI-4+/CI-4/CH-4
Cummins CES 20086,
DDC DFS 93K222,
Mack EO-S 4.5,
MB-Approval 228.31,
Renault Trucks RLD-3,
Volvo VDS-4.5,
Ford WSS-M2C171-F1
DAF,
Iveco
Rubia Optima
1100
FE 15W-40
(Ook geschikt voor CNG/LNG-motoren)
CONVENTIONEEL - yes ACEA E9, E7
API CK-4/CJ-4/
CI-4+/CI-4/
CH-4/SN
Cummins CES 20086,
DDC DFS 93K222,
Mack EO-S 4.5,
MB-Approval 228.31,
Renault Trucks RLD-3,
Volvo VDS-4.5,
Ford WSS-M2C171-F1
DAF,
Iveco

Rubia Optima 1300 15W-40

Basisolie-technologie
Synthetische
technologie
Fuel Economy
-
Low-SAPS
-
Internationale Specificaties
API CK-4/CJ-4/
CI-4+/CI-4/
CH-4
OEM-goedkeuringen
Cummins CES 20086,
DDC DFS 93K222,
Mack EO-S 4.5,
MB-Approval 228.31,
Renault Trucks RLD-3,
Volvo VDS-4.5,
Ford WSS-M2C171-F1
Voldoet aan de eisen van OEM
DAF, Iveco

Rubia Optima 1100 FE 10W-30

Basisolie-technologie
Conventioneel
Fuel Economy yes
LOW SAPS yes
Internationale Specificaties
API CK-4/CJ-4/
CI-4+/CI-4/
CH-4
OEM-goedkeuringen
Cummins CES 20086,
DDC DFS 93K222,
Mack EO-S 4.5,
MB-Approval 228.31,
Renault Trucks RLD-3,
Volvo VDS-4.5,
Ford WSS-M2C171-F1
Voldoet aan de eisen van OEM
DAF, Iveco

Rubia Optima 1100 15W-40 (Ook geschikt voor CNG/LNG-motoren)

Basisolie-technologie
Conventioneel
Fuel Economy
-
LOW SAPS yes
Internationale Specificaties
ACEA E9, E7
API CK-4/CJ-4/
CI-4+/CI-4/
CH-4/SN
OEM-goekeuringen
Cummins CES 20086,
DDC DFS 93K222,
Mack EO-S 4.5,
MB-Approval 228.31,
Renault Trucks RLD-3,
Volvo VDS-4.5,
Ford WSS-M2C171-F1
Voldoet aan de eisen van OEM
DAF, Iveco
Rubia Motorolieën / Rubia Tir

Rubia Tir
met Pro-Efficient Technology

Door professionals goedgekeurde bescherming, voor maximale efficiëntie

Rubia Tir-producten zijn door vrachtwagenfabrikanten goedgekeurd voor het merendeel van de bestaande vrachtwagenparken en zijn geschikt voor vrijwel alle motoren, van de veeleisende EURO VI- tot conventionele EURO III-motoren. Dankzij de door de R&D-teams van Total ontwikkelde Pro-Efficient Technology treedt er minder mechanische slijtage op en hoeft de olie minder vaak te worden ververst. Zo wordt de efficiëntie van vrachtwagenmotoren beschermd en verbeterd. En dat betekent een langere levensduur van de motor, minder storingen en lagere onderhoudskosten. Met andere woorden, uw bedrijfsactiviteiten worden efficiënter en winstgevender.

Voordelen van Rubia met Pro-Efficient Technology

  • Hogere inzetbaarheid en lagere onderhoudskosten
  • Uitstekende bescherming tegen mechanische slijtage
  • Langere levensduur van de motor
  • Lager olieverbruik

Rubia Tir-producten met Pro-Efficient Technology vormen een krachtig laagje op de metaaloppervlakken, zodat er geen direct contact is tussen bewegende motoronderdelen en mechanische slijtage tot een minimum beperkt blijft. Pro-Efficient Technology houdt dankzij de juiste combinatie van extra bestendige antislijtagemoleculen en viscositeitsstabilisatoren het olielaagje zelfs onder extreme omstandigheden intact, waardoor de motor langer meegaat.

Tot 81% minder mecha- nische slijtage ten opzichte van de ACEA E4-industriestandaard.*

* OM 646LA-test (nokkenasslijtage)

Rubia Tir performances graphic

Rubia productassortiment

Rubia Tir
met Pro-Efficient technology

is ontwikkeld in nauwe samenwerking met professionals. Deze olie biedt voor het merendeel van de bestaande vrachtwagenparken een uitstekende motorbescherming, van Euro VI- tot Euro III-motoren, en verhoogt zo de efficiëntie en winstgevendheid van uw bedrijf.

Rubia Tir-low saps assortiment

Productnaam Basisolie-technologie Low-SAPS Internationale Specificaties OEM-goekeuringen Voldoet aan de eisen van OEM
Rubia Tir
9900
10W-40
(Ook geschikt voor CNG/LNG motoren)
SYNTETISCHE TECHNOLOGIE yes ACEA E4, E6, E7, E9
API CJ-4/CI-4/ CH-4
Cummins CES 20081,
Detroit Diesel 93K218,
Mack EO-O Premium Plus,
MB-Approval 228.51,
Renault Trucks RLD-3,
Volvo VDS-4,
Scania Low Ash
DAF,
MAN M 3575/M 3477
M3271-1,
Iveco TLS E9
Rubia Tir
8900
10W-40
(Ook geschikt voor CNG/LNG motoren)
SYNTETISCHE TECHNOLOGIE yes ACEA E6, E7, E9
API CJ-4/CI- 4/CH-4
Mack EO-O Premium Plus,
MB-Approval 228.51,
Renault Trucks RLD-3,
Volvo VDS-4,
Scania Low Ash
Cummins CES 20081,
MAN M 3477/M 3271-1,
DAF,
Iveco TLS E9

Rubia Tir 9900 10W-40 (Ook geschikt voor CNG/LNG motoren)

Basisolie-technologie
VOL-SYNTHETISCH
LOW SAPS yes
Internationale Specificaties
ACEA E6, E4, E9, E7
API CJ-4/CI-4/ CH-4
OEM-goedkeuringen
Cummins CES 20081,
Detroit Diesel Power Guard 93K218,
Mack EO-O Premium Plus,
MB-Approval 228.51,
Renault Trucks RLD-3,
Scania Low Ash,
Volvo VDS-4
Voldoet aan de eisen van OEM
DAF,
IVECO TLS E9,
MAN M 3575/M
3477/M 3271-1

Rubia Tir 8900 10W-40 (Ook geschikt voor CNG/LNG motoren)

Basisolie-technologie
VOL-SYNTHETISCH
LOW SAPS yes
Internationale Specificaties
ACEA E6, E7, E9
API CJ-4/CI- 4/CH-4
OEM-goedkeuringen
Mack EO-O Premium Plus,
MB-Approval 228.51,
Renault Trucks RLD-3,
Volvo VDS-4
Voldoet aan de eisen van OEM
Cummins CES 20081,
DAF,
IVECO TLS E9,
MAN M 3477/M 3271-1

Rubia Tir standaardassortiment

Productnaam Basisolie-technologie Internationale Specificaties OEM-goekeuringen Voldoet aan de eisen van OEM
Rubia Tir
8600
10W-40
SYNTHETICHE
TECHNOLOGIE
ACEA E4, E7
API CF
Mack EO-N,
MAN M 3277,
MB-Approval 228.5,
Renault Trucks RLD-2,
Scania LDF-3,
Volvo VDS-3,
VOITH Class A,
ZF TE-ML 23A
DAF,
Renault Trucks RXD
Rubia Tir
7400
10W-40
CONVENTIONEEL ACEA E7 A3/B3 A3/B4
API CI-4/ CH-4/SJ
Mack EO-N,
MB-Approval 228.3,
Kamaz,
Renault Trucks RLD-2,
Volvo VDS-3
MAN M3275,
MB 229.1,
Cummins CES 20078
Rubia Tir
7400
15W-40
CONVENTIONEEL ACEA E7
API CI-4/CH-4/SL
Cummins CES 20078,
Mack EO-N,
MB-Approval 228.3,
Renault Trucks RLD-2,
Volvo VDS-3
MAN M3275,
Caterpillar ECF-1a,
Iveco T2 E7,
DAF,
Scania,
Isuzu

Rubia Tir 8600 10W-40

Basisolie-technologie
SYNTHETISCHE
TECHNOLOGIE
Internationale Specificaties
ACEA E4, E7
API CF
OEM-goedkeuringen
Mack EO-N,
MAN M 3277,
MB- Approval 228.5,
Renault Trucks RXD/RLD-2,
Scania LDF-3, Volvo VDS-3,
VOITH Class A
Voldoet aan de eisen van OEM
DAF,
IVECO

Rubia Tir 7400 10W-40

Basisolie-technologie
CONVENTIONEEL
Internationale Specificaties
ACEA E7 A3/B3 A3/B4
API CI-4/CH-4/SJ
OEM-goedkeuringen
Mack EO-N,
MB- Approval 228.3/229.1,
Renault Trucks RLD-2,
Volvo VDS-3
Voldoet aan de eisen van OEM
Cummins CES 20078,
MAN M3275

Rubia Tir 7400 10W-40

Basisolie-technologie
CONVENTIONEEL
Internationale Specificaties
ACEA A3/B3, A3/B4, E7
API CI-4/CH-4/SJ
OEM-goedkeuringen
Mack EO-N,
MB- Approval 228.3/229.1,
Renault Trucks RLD-2,
Volvo VDS-3
Voldoet aan de eisen van OEM
Cummins CES 20078,
MAN M3275

Rubia Tir 7400 15W-40

Basisolie-technologie
CONVENTIONEEL
Internationale Specificaties
ACEA E7
API CI-4/CH-4/SL
OEM-goedkeuringen
Cummins CES 20078,
Mack EO-N,
MB-Approval 228.3,
Volvo VDS-3,
Renault Trucks RLD-2
Voldoet aan de eisen van OEM
MAN M3275,
Caterpillar ECF-1-a,
DAF,
Isuzu,
IVECO T2 E7,
Scania
Rubia Motorolieën / Rubia Fuel Economy

Rubia
Fuel Economy

Rubia Fuel Economy producten zijn speciaal samengesteld voor maximale brandstofbesparing (FE) en bescherming van de motor.

Waarom zou u kiezen voor Rubia Tir Fuel Economy motorolie?

Ruim 20 jaar Fuel Economy-ervaring
TotalEnergies ontwikkelt al sinds de jaren 90 FE-producten. Tegenwoordig is een derde van de wereldwijd verkochte TotalEnergies-motoroliën samengesteld met FE-technologie.

Fuel Economy Partnerships met OEMs
Het Rubia Tir Fuel Economy-assortiment is ontwikkeld in nauwe samenwerking met grote OEM’s. Het assortiment is dan ook volledig goedgekeurd door en voldoet aan de brandstofbesparingsnormen van deze OEM’s.

FE-smeermiddelen voor elk toepassing
Ons brede assortiment FE-oplossingen is geschikt voor elke toepassing: motoren, versnellingsbakken en assen.

Getest op echte wegen en gecertificeerd voor brandstofbesparing
TotalEnergies FE-smeermiddelen zijn in de praktijk getest in bestaande vloten en gecertificeerd door onafhankelijke testorganisaties, zoals TÜV Rheinland, UTAC en Millbrook.

Rubia Fuel Economy assortiment

Productnaam Basisolie-technologie Fuel Economy Low-SAPS Internationale Specificaties OEM-goedkeuringen Voldoet aan de eisen van OEM
Rubia Tir
9900 FE
5W-30 (Ook geschikt voor CNG/LNG motoren)
VOL-SYNTHETISCHE yes yes ACEA E4, E6, E7, E9
API CJ-4/CI-4/ CH-4
Mack EO-O Premium Plus,
MAN M 3677,
MB- Approval 228.51,
Renault Trucks RLD-3,
Volvo VDS-4,
Scania LDF-4
Cummins CES 20081,
DAF,
Iveco TLS E6,
Ford WSS- M2C213-A1,
MAN M 3477
M3271-1
Rubia Tir
9200 FE
5W-30
VOL-SYNTHETISCHE yes ACEA E4, E7 Mack EO-N,
MAN M 3277,
MB- Approval 228.5,
Renault Trucks RLD-2,
Scania LDF-3,
Volvo VDS- 3,
Voith Class A,
Isuzu Recommended Lubricant (2020)
Cummins CES 20076/77,
DAF,
Iveco TFE
Rubia Tir
8900 FE
10W-30 (Ook geschikt voor CNG/LNG motoren)
SYNTHETISCHE
TECHNOLOGIE
yes yes ACEA E6, E7, E9
API CJ-4/CI-4/CH-4
Mack EO-O Premium Plus,
MB-Approval 228.51,
Renault Trucks RLD-3,
Volvo VDS-4
Cummins CES 20081,
MAN M 3477
M 3271-1,
DAF,
Iveco
Rubia Tir
7400 FE
10W-30
CONVENTIONEEL yes yes ACEA E7
API CI-4/CH-4
MB-Approval 228.3,
Cummins CES
20078,
Volvo VDS-3,
Renault Trucks RLD-2,
Mack EO-N
MAN M 3275,
Detroit Diesel DFS
93K215

Rubia Tir 9900 FE 5W-30 (Ook geschikt voor LNG/CNG motoren)

Basisolie-technologie
VOL-SYNTHETISCH
Fuel Economy yes
LOW SAPS yes
Internationale Specificaties
ACEA E6, E9, E4, E7
API CJ-4/CI-4/CH-4
OEM-goedkeuringen
Mack EO-O Premium Plus,
MAN M 3477/M 3677/M 3271-1,
MB-Approval 228.51,
Renault Trucks RLD-3,
Scania LDF-4,
Volvo VDS-4
Voldoet aan de eisen van OEM
Cummins CES 20076/77,
DAF,
IVECO TFE

Rubia Tir 9200 FE 5W-30

Basisolie-technologie
VOL-SYNTHETISCH
Fuel Economy yes
LOW SPAPS yes
Internationale Specificaties
ACEA E4, E7
OEM-goedkeuringen
Mack EO-N,
MAN M 3277,
MB-Approval 228.5,
Renault Trucks RLD-2,
Scania LDF-3,
Volvo VDS- 3,
VOITH Class A,
Isuzu Recommended Lubricant (2020)
Voldoet aan de eisen van OEM
Cummins CES 20076/77,
DAF,
IVECO TFE

Rubia Tir 8900 FE 10W- 30 (Ook geschikt voor CNG/LNG motoren)

Basisolie-technologie
SYNTHETISCHE
TECHNOLOGIE
Fuel Economy yes
LOW SAPS yes
Internationale Specificaties
ACEA E6, E7, E9
API CJ-4/CI-4/ CH-4
OEM-goedkeuringen
Mack EO-O Premium Plus,
MAN M 3477/M 3271-1,
MB-Approval 228.51,
Renault Trucks RLD-3,
Volvo VDS-4
Voldoet aan de eisen van OEM
Cummins CES 20081,
DAF,
IVECO

Rubia Tir 7400 FE 10W-30

Basisolie-technologie
CONVENTIONEEL
Fuel Economy yes
LOW SAPS yes
Internationale Specificaties
ACEA E7
API CI-4/CH-4
OEM-goedkeuringen
Mack EO-N,
MB-Approval 228.3,
Renault Trucks RLD-2,
Volvo VDS-3,
Cummins CES 20078
Voldoet aan de eisen van OEM
MAN M 3275,
Detroit Diesel 93K215,
DAF,
IVECO
Rubia Engine Oils / Rubia Gas

De betrouwbare partner voor uw gastrucks

Motorolietechnologie ontwikkeld voor gasmotoren

In de lijn van haar ontwikkelingsstrategie in de sector van de brandstof voor aardgasvoertuigen heeft TotalEnergies een volledig gamma motoroliën ontwikkeld dat beantwoordt aan de specifieke eisen van aardgasmotoren: Compressed Natural Gas (CNG) en Liquefied Natural Gas (LNG).

Rubia Gas is speciaal ontwikkeld voor aardgasmotoren (CNG en LNG) die op grote schaal in de transportsector worden gebruikt: vooral in bussen, bestelwagens en vuilniswagens.

Rubia voor gas toepassingen

Het belangrijkste verschil van aardgasmotoren is de hogere temperaturen in de verbrandingskamer vergeleken met diesel motoren. Deze hogere temperaturen veroorzaken snellere oxidatie van de motorolie, waardoor de beschermende eigenschappen verminderen.

Om deze uitdaging aan te gaan, om weerstand te bieden tegen oxidatie en om de motor beter te beschermen, heeft het Rubia-gasassortiment een uitstekende thermische stabiliteit en een uitstekende weerstand tegen oxidatie en nitroxidatie. Het geoptimaliseerde asgehalte levert de prestaties die vereist zijn in nieuwe aardgasmotortoepassingen, het vermijden van bougievervuiling en afzetting in de verbrandingskamer.

Het Rubia-gamma voor gastoepassingen voldoet aan exclusieve Cummins goedkeuringen evenals andere dubbele diesel/gasnormen.

Naast het gasassortiment omvat Rubia een volledig gamma producten goedgekeurd door de belangrijkste fabrikanten van zware voertuigen (Volvo, Scania, DAF, MAN en Iveco) voor aardgasmotoren.

Rubia Gas
Anti-Nitratie Technology

Nitratie of nitroxidatie is een afbraakproces dat ontstaat door de reactie van de olie met gasvormig NOx dat tijdens de verbranding ontstaat. Nitratiebeheersing is een belangrijke uitdaging voor aardgasmotoroliën, vooral stoichiometrische motoren en komt veel vaker voor dan bij dieselmotoren.

Rubia Gas met anti-nitratietechnologie gebruikt een combinatie van hoogwaardige basisoliën en antioxydanten om de stikstofoxidatieproblemen te verminderen op CNG- en LNG-motoren. Bovendien helpen Rubia Gas hoogwaardige reinigingsmiddelen de bougies schoon te houden en de duurzaamheid van de motor te optimaliseren.

Productnaam Fuel Economy Low-SAPS Internationale Specificaties OEM-goedkeuringen OEM voldoet aan de eisen van
Rubia Gas
9M
15W-40
- yes API CK-4/SN Cummins CES 20092/20086,
DDC DFS93K222,
Volvo VDS-4.5,
Renault Trucks RLD‑3,
Mack EO-S 4.5
-
Rubia Gas
9M FE
10W-30
yes yes API CK-4/SN Cummins CES 20092/20086,
DDC DFS93K222,
Volvo VDS-4.5,
Renault Trucks RLD‑3,
Mack EO-S 4.5
-
Rubia Gas
7M
15W-40
- yes - - Cummins CES 20085
Rubia Gas
5M
15W-40
- yes - Cummins CES 20074 -
Rubia Gas
5M
20W-50
- yes - - Cummins CES 20074

Rubia GAS 9M 15W-40

Fuel economy
-
Low-SAPS yes
Internationale Specificaties
API CK-4/SN
OEM-goedkeuringen
Cummins CES 20092/20086,
DDC DFS93K222,
Volvo VDS-4.5,
Renault Trucks RLD-3,
Mack EO-S 4.5
Voldoet aan de eisen van OEM
-

Rubia GAS 9M FE 10W-30

Fuel Economyyes
Low-SAPS yes
Internationale Specificaties
API CK-4/SN
OEM Approvals
Cummins CES 20092/20086,
DDC DFS93K222,
Volvo VDS-4.5,
Renault Trucks RLD-3,
Mack EO-S 4.5
Voldoet aan de eisen van OEM
-

Rubia GAS 7M 15W-40

Fuel Economy
-
Low-SAPS yes
Internationale Specificaties
-
OEM-goedkeuringen
Cummins CES 20085
Voldoet aan de eisen van OEM
-

Rubia GAS 5M 15W-40

FUEL ECONOMY
-
LOW SAPS yes
Internationale Specificaties
-
OEM-goedkeuringen
Cummins CES 20074
Voldoet aan de eisen van OEM
ISUZU

Rubia GAS 5M 20W-50

FUEL ECONOMY
-
LOW SAPS yes
Internationale Specificaties
-
OEM-goedkeuringen
-
Voldoet aan de eisen van OEM
Cummins CES 20074
Productnaam Fuel Economy Low-SAPS Internationale Specificaties OEM-goedkeuringen Voldoet aan de eisen van OEM
Rubia Tir
9900
10W-40
- yes ACEA E4, E6, E7, E9 API CJ-4/CI-4/ CH-4 Cummins CES 20081,
Detroit Diesel 93K218,
Mack EO-O Premium Plus,
MB-Approval 228.51,
Renault Trucks RLD-3,
Volvo VDS-4,
Scania Low Ash
DAF,
MAN M 3575/M,3477
M 3271-1,
Iveco TLS E9
Rubia Tir
9900 FE
5W-30
yes yes ACEA E4, E6, E7, E9 API CJ-4/CI-4/CH-4 Mack EO-O Premium Plus,
MAN M 3677,
MB-Approval 228.51,
Renault Trucks RLD-3,
Volvo VDS-4,
Scania LDF-4
Cummins CES 20081,
DAF,
Iveco TLS E6,
Ford WSS-M2C213-A1,
MAN M3477/M 3271-1
Rubia Tir
8900
10W-40
- yes ACEA E6, E7, E9 API CJ-4/CI-4/CH-4 Mack EO-O Premium Plus,
MB-Approval 228.51,
Renault Trucks RLD-3,
Volvo VDS-4,
Scania Low Ash
Cummins CES 20081,
MAN M 3477/ M 3271-1,
DAF,
Iveco TLS E9
Rubia Tir
8900 FE
10W-30
yes yes ACEA E6, E7, E9 API CJ-4/CI-4/CH-4 Mack EO-O Premium Plus,
MB-Approval 228.51,
Renault Trucks RLD-3,
Volvo VDS-4
Cummins CES 20081,
MAN M 3477/M 3271-1,
DAF,
Iveco

Rubia Optima 1100 15W-40

FUEL ECONOMY
-
LOW SAPS yes
Internationale Specificaties
ACEA E7, E9
API CK-4/CJ-4/CI-4+/CI-4/CH-4/SN
OEM-goedkeuringen
Cummins CES 20086,
DDC DFS 93K222,
Mack EO-S 4.5,
MB-Approval 228.31,
Renault Trucks RLD-3,
Volvo VDS-4.5,
Ford WSS-M2C171-F1
Voldoet aan de eisen van OEM
DAF,
IVECO

Rubia Tir 9900 10W-40

FUEL ECONOMY
-
LOW SAPS yes
Internationale Specificaties
ACEA E4, E6, E7, E9
API CJ-4/CI-4/CH-4
OEM-goedkeuringen
Cummins CES 20081,
Detroit Diesel Power Guard 93K218,
Mack EO-O Premium Plus,
MB-Approval 228.51,
Renault Trucks RLD-3,
Volvo VDS-4,
Scania Low Ash
Voldoet aan de eisen van OEM
DAF,
MAN M 3575/M
3477/M 3271-1,
IVECO TLS E9

Rubia Tir 9900 FE 5W-30

FUEL ECONOMY yes
LOW SAPS yes
Internationale Specificaties
ACEA E4, E6, E7, E9
API CJ-4/CI-4/CH-4
OEM-goedkeuringen
Mack EO-O Premium Plus,
MAN M 3477/M 3677/M 3271-1,
MB-Approval 228.51,
Renault Trucks RLD-3,
Volvo VDS-4,
Scania LDF-4
Voldoet aan de eisen van OEM
Cummins CES 20081,
DAF,
IVECO TLS E6

Rubia Tir 8900 10W-40

FUEL ECONOMY
-
LOW SAPS yes
Internationale Specificaties
ACEA E6, E7, E9
API CJ-4/CI-4/CH-4
OEM-goedkeuringen
Mack EO-O Premium Plus,
MB-Approval 228.51,
Renault Trucks RLD-3,
Volvo VDS-4
Voldoet aan de eisen van OEM
Cummins CES 20081,
DAF,
IVECO TLS E9,
MAN M 3477/M 3271-1

Rubia Tir 8900 FE 10W-30

FUEL ECONOMY yes
LOW SAPS yes
Internationale Specificaties
ACEA E6, E7, E9
API CJ-4/CI-4/CH-4
OEM-goedkeuringen
Mack EO-O Premium Plus,
MAN M 3477/M 3271-1,
MB-Approval 228.51,
Renault Trucks RLD-3,
Volvo VDS-4
Voldoet aan de eisen van OEM
Cummins CES 20081,
DAF,
IVECO