Rubia : It's time to trust your engine oil
Motorolie waar u op kan vertrouwen
Motorolietechnologie, goedgekeurd door vrachtwagenconstructeurs
Rubia-producten zijn meer dan 200 keer getest en goedgekeurd door grote vrachtwagenfabrikanten (Original Equipment Manufacturers -OEMs-)
Deze goedkeuringen zijn de garantie dat Rubia-producten volledig compatibel zijn met de motortechnologie van deze fabrikanten.
Hoogwaardige producten en maatoplossingen om uw operationele efficiëntie te verhogen
TotalEnergies zorgt voor een hogere inzetbaarheid en lagere onderhoudskosten dankzij zijn hoogwaardige Rubia-motorolieassortiment, in de praktijk getest tijdens vloottesten en goedgekeurd door vrachtwagenfabrikanten, en zijn Anac Fleet Management System, dat gebaseerd is op analyses van gebruikte oliën in de praktijk ondersteund wordt door het technisch onderhoudsteam.
TotalEnergies ontwikkelt specifieke smeermiddelen in zijn hypermoderne R&D-centrum in Frankrijk. De producten worden ontwikkeld in nauwe samenwerking met vrachtwagenfabrikanten om aan hun specifieke en veelomvattende technische eisen te voldoen.
Rubia takes care of your engine
Meer weten3 redenen om in onze producten te geloven
Rubia beschermt uw motor
Langere levensduur van de motor: Bescherming tegen mechanische slijtage
Rubia-producten zijn ontwikkeld met speciale moleculen die een krachtig laagje vormen op metaaloppervlakken. Daardoor treedt bij hoge druk of extreme temperaturen minder mechanische slijtage op, zodat de motor langer meegaat.
Soepeler draaiende, efficiënte motoren: Een schonere motor
De geavanceerde actieve moleculen van Rubia voorkomen vorming van schadelijke afzettingen door ze zwevend te houden. Zo zorgen de producten ervoor dat de motor langer meegaat en soepeler en efficiënter draait.
Langere olieverversingsintervallen: Goede oxidatieweerstand
Dankzij synthetische basisoliën met uitstekende antioxidantadditieven zijn Rubia-producten beter bestand tegen oxidatie, zelfs bij extreme temperaturen, waardoor de olie minder vaak hoeft te worden ververst.
Lager olieverbruik: Betere bescherming tegen slijtage en een schonere motor
Dankzij speciale antislijtageadditieven in Rubia-producten komt er vrijwel geen motorolie in de verbrandingskamer, waardoor het olieverbruik wordt beperkt.
Brandstofbesparende eigenschappen: Uitstekende bescherming, zelfs bij een lage viscositeit
Motoroliën kunnen via viscositeitscontrole en wrijvingsreductie voor brandstofbesparing zorgen. Een smeermiddel met een lagere viscositeit vermindert de wrijving in de motor, waardoor minder brandstof wordt verbruikt. Het Rubia FE-assortiment is goedgekeurd door en voldoet aan de brandstofbesparingsnormen van vrachtwagenfabrikanten.
Langere levensduur van machines, lagere onderhoudskosten: Compatibel met uitlaatgasnabehandelingssystemen
Dankzij de “low-SAPS-technologie” (low sulphated ash, phosphorus and sulphur, SAPS) voorkomen Rubia-producten verstopping van dieselroetfilters (DPF) en beschermen ze dieselmotoren die zijn uitgerust met nabehandelingssystemen. Hierdoor zijn er minder onderhoudskosten en wordt het milieu beschermd.
Rubia Optima
met Inno-Boost Technology
Klaar voor het volgende hoofdstuk in motortechnologie
Rubia-producten bieden bij de nieuwste, schonere motoren een uitstekende bescherming van motor en nabehandelingssystemen en verlengen bovendien de verversingsintervallen.
Voordelen van Rubia Optima met Inno-Boost Technology
- Hogere inzetbaarheid en lagere onderhoudskosten
- Overtreft de API CK-4- en FA-4-specificaties
- Langere levensduur van de motorolie
- Uitstekende bescherming van het materieel
Rubia Optima-producten op basis van Inno-Boost Technology bevatten de juiste combinatie van krachtige antioxidantmoleculen. Deze actieve moleculen remmen de vorming van radicalen en houden de koolwaterstofketens intact. Daardoor blijft de viscositeit van de motorolie stabiel en behoudt de olie langer zijn eigenschappen.
Tot 76% minder indikking van de viscositeit t.o.v. de API CK-4-industriestandaard.*
* Volvo T13-test (toename kinematische viscositeit bij 40°C 300-360u).
Rubia productassortiment
Rubia Optima
met Inno-Boost Technology
is ontwikkeld en goedgekeurd voor de nieuwste generatie motoren en biedt niet alleen een uitstekende motorbescherming, maar ook langere verversingsintervallen.
API FA-4 Specificatie:
- Meest geavanceerde API-specificatie.
- Maximale brandstofbesparing: Het Rubia Optima-assortiment met API FA-4-producten biedt dankzij de innovatieve olietechnologie van TotalEnergies extra brandstofbesparende eigenschappen.
Deze producten hebben een lagere HTHS-viscositeit (High Temperature High Shear, HTHS) (tussen 2,9 cP en 3,2 cP) dan conventionele brandstofbesparende producten (bij 3,5 cP en hoger). Volgens toonaangevende vrachtwagenfabrikanten levert verlaging van de HTHS-waarde van 3,5 naar 3,0 cP gemiddeld een extra brandstofbesparing op van 0,5% ten opzichte van conventionele brandstofbesparende producten. - Voor nieuwere motoren, mogelijk niet geschikt voor oudere motoren. Volg de aanbevelingen van de fabrikant op.
Productnaam | Basisolie- technologie |
Extra Fuel economy | Low-SAPS | Internationale specificaties |
OEM- goedkeuringen |
Voldoet aan de eisen van OEM |
---|---|---|---|---|---|---|
Rubia Optima 4100 XFE 5W-30 |
VOL-SYNTHETISCH | API FA-4 | Volvo VDS-5, Renault Trucks RLD‑5, Mack EO-S5, MB-Approval 228.61 |
- | ||
Rubia Optima 2600 XFE 5W-30 |
VOL-SYNTHETISCH | API FA-4 | MB-Approval 228.61 | Cummins CES 20087 |
Rubia Optima 4100 XFE 5W-30
Basisolie-technologie |
---|
Vol- synthetisch |
Extra Fuel economy |
---|
Low-SAPS |
---|
Internationale Specificaties |
---|
API FA-4 |
OEM-goedkeuringen |
---|
Volvo VDS-5, Renault Trucks RLD-5, Mack EO-S5, MB-Approval 228.61 |
Voldoet aan de eisen van OEM |
---|
- |
Rubia Optima 2600 XFE 5W-30
Basisolie-technologie |
---|
Vol- synthetisch |
Extra Fuel economy |
---|
Low-SAPS |
---|
Internationale Specificaties |
---|
API FA-4 |
OEM-goedkeuringen |
---|
MB-Approval 228.61 |
Voldoet aan de eisen van OEM |
---|
Cummins CES 20087 |
API CK-4-specificatie:
- De nieuwste API-specificatie overtreft API CJ-4.
- Geschikt als vervanging van uw huidige motorolie.
Productnaam | Basisolie- technologie |
Extra Fuel economy | Low-SAPS | Internationale specificaties |
OEM- goedkeuringen |
Voldoet aan de eisen van OEM |
---|---|---|---|---|---|---|
Rubia Optima 1300 15W-40 |
SYNTHETISCHE TECHNOLOGIE |
- | - | API CK-4/CJ-4/ CI-4+/CI-4/CH-4 |
Cummins CES 20086, DDC DFS 93K222, Mack EO-S 4.5, MB-Approval 228.31, Renault Trucks RLD-3, Volvo VDS-4.5, Ford WSS-M2C 171-F1 |
DAF, Iveco |
Rubia Optima 1100 FE 10W-30 |
CONVENTIONEEL | ACEA E7, E9 API CK-4/CJ-4/ CI-4+/CI-4/CH-4 |
Cummins CES 20086, DDC DFS 93K222, Mack EO-S 4.5, MB-Approval 228.31, Renault Trucks RLD-3, Volvo VDS-4.5, Ford WSS-M2C171-F1 |
DAF, Iveco |
||
Rubia Optima 1100 FE 15W-40 (Ook geschikt voor CNG/LNG-motoren) |
CONVENTIONEEL | - | ACEA E9, E7 API CK-4/CJ-4/ CI-4+/CI-4/ CH-4/SN |
Cummins CES 20086, DDC DFS 93K222, Mack EO-S 4.5, MB-Approval 228.31, Renault Trucks RLD-3, Volvo VDS-4.5, Ford WSS-M2C171-F1 |
DAF, Iveco |
Rubia Optima 1300 15W-40
Basisolie-technologie |
---|
Synthetische technologie |
Fuel Economy |
---|
- |
Low-SAPS |
---|
- |
Internationale Specificaties |
---|
API CK-4/CJ-4/ CI-4+/CI-4/ CH-4 |
OEM-goedkeuringen |
---|
Cummins CES 20086, DDC DFS 93K222, Mack EO-S 4.5, MB-Approval 228.31, Renault Trucks RLD-3, Volvo VDS-4.5, Ford WSS-M2C171-F1 |
Voldoet aan de eisen van OEM |
---|
DAF, Iveco |
Rubia Optima 1100 FE 10W-30
Basisolie-technologie |
---|
Conventioneel |
Fuel Economy |
---|
LOW SAPS |
---|
Internationale Specificaties |
---|
API CK-4/CJ-4/ CI-4+/CI-4/ CH-4 |
OEM-goedkeuringen |
---|
Cummins CES 20086, DDC DFS 93K222, Mack EO-S 4.5, MB-Approval 228.31, Renault Trucks RLD-3, Volvo VDS-4.5, Ford WSS-M2C171-F1 |
Voldoet aan de eisen van OEM |
---|
DAF, Iveco |
Rubia Optima 1100 15W-40 (Ook geschikt voor CNG/LNG-motoren)
Basisolie-technologie |
---|
Conventioneel |
Fuel Economy |
---|
- |
LOW SAPS |
---|
Internationale Specificaties |
---|
ACEA E9, E7 API CK-4/CJ-4/ CI-4+/CI-4/ CH-4/SN |
OEM-goekeuringen |
---|
Cummins CES 20086, DDC DFS 93K222, Mack EO-S 4.5, MB-Approval 228.31, Renault Trucks RLD-3, Volvo VDS-4.5, Ford WSS-M2C171-F1 |
Voldoet aan de eisen van OEM |
---|
DAF, Iveco |
Rubia Tir
met Pro-Efficient Technology
Door professionals goedgekeurde bescherming, voor maximale efficiëntie
Rubia Tir-producten zijn door vrachtwagenfabrikanten goedgekeurd voor het merendeel van de bestaande vrachtwagenparken en zijn geschikt voor vrijwel alle motoren, van de veeleisende EURO VI- tot conventionele EURO III-motoren. Dankzij de door de R&D-teams van Total ontwikkelde Pro-Efficient Technology treedt er minder mechanische slijtage op en hoeft de olie minder vaak te worden ververst. Zo wordt de efficiëntie van vrachtwagenmotoren beschermd en verbeterd. En dat betekent een langere levensduur van de motor, minder storingen en lagere onderhoudskosten. Met andere woorden, uw bedrijfsactiviteiten worden efficiënter en winstgevender.
Voordelen van Rubia met Pro-Efficient Technology
- Hogere inzetbaarheid en lagere onderhoudskosten
- Uitstekende bescherming tegen mechanische slijtage
- Langere levensduur van de motor
- Lager olieverbruik
Rubia Tir-producten met Pro-Efficient Technology vormen een krachtig laagje op de metaaloppervlakken, zodat er geen direct contact is tussen bewegende motoronderdelen en mechanische slijtage tot een minimum beperkt blijft. Pro-Efficient Technology houdt dankzij de juiste combinatie van extra bestendige antislijtagemoleculen en viscositeitsstabilisatoren het olielaagje zelfs onder extreme omstandigheden intact, waardoor de motor langer meegaat.
Tot 81% minder mecha- nische slijtage ten opzichte van de ACEA E4-industriestandaard.*
* OM 646LA-test (nokkenasslijtage)
Rubia productassortiment
Rubia Tir
met Pro-Efficient technology
is ontwikkeld in nauwe samenwerking met professionals. Deze olie biedt voor het merendeel van de bestaande vrachtwagenparken een uitstekende motorbescherming, van Euro VI- tot Euro III-motoren, en verhoogt zo de efficiëntie en winstgevendheid van uw bedrijf.
Rubia Tir-low saps assortiment
Productnaam | Basisolie-technologie | Low-SAPS | Internationale Specificaties | OEM-goekeuringen | Voldoet aan de eisen van OEM |
---|---|---|---|---|---|
Rubia Tir 9900 10W-40 (Ook geschikt voor CNG/LNG motoren) |
SYNTETISCHE TECHNOLOGIE | ACEA E4, E6, E7, E9 API CJ-4/CI-4/ CH-4 |
Cummins CES 20081, Detroit Diesel 93K218, Mack EO-O Premium Plus, MB-Approval 228.51, Renault Trucks RLD-3, Volvo VDS-4, Scania Low Ash |
DAF, MAN M 3575/M 3477 M3271-1, Iveco TLS E9 |
|
Rubia Tir 8900 10W-40 (Ook geschikt voor CNG/LNG motoren) |
SYNTETISCHE TECHNOLOGIE | ACEA E6, E7, E9 API CJ-4/CI- 4/CH-4 |
Mack EO-O Premium Plus, MB-Approval 228.51, Renault Trucks RLD-3, Volvo VDS-4, Scania Low Ash |
Cummins CES 20081, MAN M 3477/M 3271-1, DAF, Iveco TLS E9 |
Rubia Tir 9900 10W-40 (Ook geschikt voor CNG/LNG motoren)
Basisolie-technologie |
---|
VOL-SYNTHETISCH |
LOW SAPS |
---|
Internationale Specificaties |
---|
ACEA E6, E4, E9, E7 API CJ-4/CI-4/ CH-4 |
OEM-goedkeuringen |
---|
Cummins CES 20081, Detroit Diesel Power Guard 93K218, Mack EO-O Premium Plus, MB-Approval 228.51, Renault Trucks RLD-3, Scania Low Ash, Volvo VDS-4 |
Voldoet aan de eisen van OEM |
---|
DAF, IVECO TLS E9, MAN M 3575/M 3477/M 3271-1 |
Rubia Tir 8900 10W-40 (Ook geschikt voor CNG/LNG motoren)
Basisolie-technologie |
---|
VOL-SYNTHETISCH |
LOW SAPS |
---|
Internationale Specificaties |
---|
ACEA E6, E7, E9 API CJ-4/CI- 4/CH-4 |
OEM-goedkeuringen |
---|
Mack EO-O Premium Plus, MB-Approval 228.51, Renault Trucks RLD-3, Volvo VDS-4 |
Voldoet aan de eisen van OEM |
---|
Cummins CES 20081, DAF, IVECO TLS E9, MAN M 3477/M 3271-1 |
Rubia Tir standaardassortiment
Productnaam | Basisolie-technologie | Internationale Specificaties | OEM-goekeuringen | Voldoet aan de eisen van OEM |
---|---|---|---|---|
Rubia Tir 8600 10W-40 |
SYNTHETICHE TECHNOLOGIE |
ACEA E4, E7 API CF |
Mack EO-N, MAN M 3277, MB-Approval 228.5, Renault Trucks RLD-2, Scania LDF-3, Volvo VDS-3, VOITH Class A, ZF TE-ML 23A |
DAF, Renault Trucks RXD |
Rubia Tir 7400 10W-40 |
CONVENTIONEEL | ACEA E7 A3/B3 A3/B4 API CI-4/ CH-4/SJ |
Mack EO-N, MB-Approval 228.3, Kamaz, Renault Trucks RLD-2, Volvo VDS-3 |
MAN M3275, MB 229.1, Cummins CES 20078 |
Rubia Tir 7400 15W-40 |
CONVENTIONEEL | ACEA E7 API CI-4/CH-4/SL |
Cummins CES 20078, Mack EO-N, MB-Approval 228.3, Renault Trucks RLD-2, Volvo VDS-3 |
MAN M3275, Caterpillar ECF-1a, Iveco T2 E7, DAF, Scania, Isuzu |
Rubia Tir 8600 10W-40
Basisolie-technologie |
---|
SYNTHETISCHE TECHNOLOGIE |
Internationale Specificaties |
---|
ACEA E4, E7 API CF |
OEM-goedkeuringen |
---|
Mack EO-N, MAN M 3277, MB- Approval 228.5, Renault Trucks RXD/RLD-2, Scania LDF-3, Volvo VDS-3, VOITH Class A |
Voldoet aan de eisen van OEM |
---|
DAF, IVECO |
Rubia Tir 7400 10W-40
Basisolie-technologie |
---|
CONVENTIONEEL |
Internationale Specificaties |
---|
ACEA E7 A3/B3 A3/B4 API CI-4/CH-4/SJ |
OEM-goedkeuringen |
---|
Mack EO-N, MB- Approval 228.3/229.1, Renault Trucks RLD-2, Volvo VDS-3 |
Voldoet aan de eisen van OEM |
---|
Cummins CES 20078, MAN M3275 |
Rubia Tir 7400 10W-40
Basisolie-technologie |
---|
CONVENTIONEEL |
Internationale Specificaties |
---|
ACEA A3/B3, A3/B4, E7 API CI-4/CH-4/SJ |
OEM-goedkeuringen |
---|
Mack EO-N, MB- Approval 228.3/229.1, Renault Trucks RLD-2, Volvo VDS-3 |
Voldoet aan de eisen van OEM |
---|
Cummins CES 20078, MAN M3275 |
Rubia Tir 7400 15W-40
Basisolie-technologie |
---|
CONVENTIONEEL |
Internationale Specificaties |
---|
ACEA E7 API CI-4/CH-4/SL |
OEM-goedkeuringen |
---|
Cummins CES 20078, Mack EO-N, MB-Approval 228.3, Volvo VDS-3, Renault Trucks RLD-2 |
Voldoet aan de eisen van OEM |
---|
MAN M3275, Caterpillar ECF-1-a, DAF, Isuzu, IVECO T2 E7, Scania |
Rubia
Fuel Economy
Rubia Fuel Economy producten zijn speciaal samengesteld voor maximale brandstofbesparing (FE) en bescherming van de motor.
Waarom zou u kiezen voor Rubia Tir Fuel Economy motorolie?
Ruim 20 jaar Fuel Economy-ervaring
TotalEnergies ontwikkelt al sinds de jaren 90 FE-producten. Tegenwoordig is een derde van de wereldwijd verkochte TotalEnergies-motoroliën samengesteld met FE-technologie.
Fuel Economy Partnerships met OEMs
Het Rubia Tir Fuel Economy-assortiment is ontwikkeld in nauwe samenwerking met grote OEM’s. Het assortiment is dan ook volledig goedgekeurd door en voldoet aan de brandstofbesparingsnormen van deze OEM’s.
FE-smeermiddelen voor elk toepassing
Ons brede assortiment FE-oplossingen is geschikt voor elke toepassing: motoren, versnellingsbakken en assen.
Getest op echte wegen en gecertificeerd voor brandstofbesparing
TotalEnergies FE-smeermiddelen zijn in de praktijk getest in bestaande vloten en gecertificeerd door onafhankelijke testorganisaties, zoals TÜV Rheinland, UTAC en Millbrook.
Rubia Fuel Economy assortiment
Productnaam | Basisolie-technologie | Fuel Economy | Low-SAPS | Internationale Specificaties | OEM-goedkeuringen | Voldoet aan de eisen van OEM |
---|---|---|---|---|---|---|
Rubia Tir 9900 FE 5W-30 (Ook geschikt voor CNG/LNG motoren) |
VOL-SYNTHETISCHE | ACEA E4, E6, E7, E9 API CJ-4/CI-4/ CH-4 |
Mack EO-O Premium Plus, MAN M 3677, MB- Approval 228.51, Renault Trucks RLD-3, Volvo VDS-4, Scania LDF-4 |
Cummins CES 20081, DAF, Iveco TLS E6, Ford WSS- M2C213-A1, MAN M 3477 M3271-1 |
||
Rubia Tir 9200 FE 5W-30 |
VOL-SYNTHETISCHE | ACEA E4, E7 | Mack EO-N, MAN M 3277, MB- Approval 228.5, Renault Trucks RLD-2, Scania LDF-3, Volvo VDS- 3, Voith Class A, Isuzu Recommended Lubricant (2020) |
Cummins CES 20076/77, DAF, Iveco TFE |
||
Rubia Tir 8900 FE 10W-30 (Ook geschikt voor CNG/LNG motoren) |
SYNTHETISCHE TECHNOLOGIE |
ACEA E6, E7, E9 API CJ-4/CI-4/CH-4 |
Mack EO-O Premium Plus, MB-Approval 228.51, Renault Trucks RLD-3, Volvo VDS-4 |
Cummins CES 20081, MAN M 3477 M 3271-1, DAF, Iveco |
||
Rubia Tir 7400 FE 10W-30 |
CONVENTIONEEL | ACEA E7 API CI-4/CH-4 |
MB-Approval 228.3, Cummins CES 20078, Volvo VDS-3, Renault Trucks RLD-2, Mack EO-N |
MAN M 3275, Detroit Diesel DFS 93K215 |
Rubia Tir 9900 FE 5W-30 (Ook geschikt voor LNG/CNG motoren)
Basisolie-technologie |
---|
VOL-SYNTHETISCH |
Fuel Economy |
---|
LOW SAPS |
---|
Internationale Specificaties |
---|
ACEA E6, E9, E4, E7 API CJ-4/CI-4/CH-4 |
OEM-goedkeuringen |
---|
Mack EO-O Premium Plus, MAN M 3477/M 3677/M 3271-1, MB-Approval 228.51, Renault Trucks RLD-3, Scania LDF-4, Volvo VDS-4 |
Voldoet aan de eisen van OEM |
---|
Cummins CES 20076/77, DAF, IVECO TFE |
Rubia Tir 9200 FE 5W-30
Basisolie-technologie |
---|
VOL-SYNTHETISCH |
Fuel Economy |
---|
LOW SPAPS |
---|
Internationale Specificaties |
---|
ACEA E4, E7 |
OEM-goedkeuringen |
---|
Mack EO-N, MAN M 3277, MB-Approval 228.5, Renault Trucks RLD-2, Scania LDF-3, Volvo VDS- 3, VOITH Class A, Isuzu Recommended Lubricant (2020) |
Voldoet aan de eisen van OEM |
---|
Cummins CES 20076/77, DAF, IVECO TFE |
Rubia Tir 8900 FE 10W- 30 (Ook geschikt voor CNG/LNG motoren)
Basisolie-technologie |
---|
SYNTHETISCHE TECHNOLOGIE |
Fuel Economy |
---|
LOW SAPS |
---|
Internationale Specificaties |
---|
ACEA E6, E7, E9 API CJ-4/CI-4/ CH-4 |
OEM-goedkeuringen |
---|
Mack EO-O Premium Plus, MAN M 3477/M 3271-1, MB-Approval 228.51, Renault Trucks RLD-3, Volvo VDS-4 |
Voldoet aan de eisen van OEM |
---|
Cummins CES 20081, DAF, IVECO |
Rubia Tir 7400 FE 10W-30
Basisolie-technologie |
---|
CONVENTIONEEL |
Fuel Economy |
---|
LOW SAPS |
---|
Internationale Specificaties |
---|
ACEA E7 API CI-4/CH-4 |
OEM-goedkeuringen |
---|
Mack EO-N, MB-Approval 228.3, Renault Trucks RLD-2, Volvo VDS-3, Cummins CES 20078 |
Voldoet aan de eisen van OEM |
---|
MAN M 3275, Detroit Diesel 93K215, DAF, IVECO |
De betrouwbare partner voor uw gastrucks
Motorolietechnologie ontwikkeld voor gasmotoren
In de lijn van haar ontwikkelingsstrategie in de sector van de brandstof voor aardgasvoertuigen heeft TotalEnergies een volledig gamma motoroliën ontwikkeld dat beantwoordt aan de specifieke eisen van aardgasmotoren: Compressed Natural Gas (CNG) en Liquefied Natural Gas (LNG).
Rubia Gas is speciaal ontwikkeld voor aardgasmotoren (CNG en LNG) die op grote schaal in de transportsector worden gebruikt: vooral in bussen, bestelwagens en vuilniswagens.
Rubia voor gas toepassingen
Het belangrijkste verschil van aardgasmotoren is de hogere temperaturen in de verbrandingskamer vergeleken met diesel motoren. Deze hogere temperaturen veroorzaken snellere oxidatie van de motorolie, waardoor de beschermende eigenschappen verminderen.
Om deze uitdaging aan te gaan, om weerstand te bieden tegen oxidatie en om de motor beter te beschermen, heeft het Rubia-gasassortiment een uitstekende thermische stabiliteit en een uitstekende weerstand tegen oxidatie en nitroxidatie. Het geoptimaliseerde asgehalte levert de prestaties die vereist zijn in nieuwe aardgasmotortoepassingen, het vermijden van bougievervuiling en afzetting in de verbrandingskamer.
Het Rubia-gamma voor gastoepassingen voldoet aan exclusieve Cummins goedkeuringen evenals andere dubbele diesel/gasnormen.
Naast het gasassortiment omvat Rubia een volledig gamma producten goedgekeurd door de belangrijkste fabrikanten van zware voertuigen (Volvo, Scania, DAF, MAN en Iveco) voor aardgasmotoren.
Rubia Gas
Anti-Nitratie Technology
Nitratie of nitroxidatie is een afbraakproces dat ontstaat door de reactie van de olie met gasvormig NOx dat tijdens de verbranding ontstaat. Nitratiebeheersing is een belangrijke uitdaging voor aardgasmotoroliën, vooral stoichiometrische motoren en komt veel vaker voor dan bij dieselmotoren.
Rubia Gas met anti-nitratietechnologie gebruikt een combinatie van hoogwaardige basisoliën en antioxydanten om de stikstofoxidatieproblemen te verminderen op CNG- en LNG-motoren. Bovendien helpen Rubia Gas hoogwaardige reinigingsmiddelen de bougies schoon te houden en de duurzaamheid van de motor te optimaliseren.
Productnaam | Fuel Economy | Low-SAPS | Internationale Specificaties | OEM-goedkeuringen | OEM voldoet aan de eisen van |
---|---|---|---|---|---|
Rubia Gas 9M 15W-40 |
- | API CK-4/SN | Cummins CES 20092/20086, DDC DFS93K222, Volvo VDS-4.5, Renault Trucks RLD‑3, Mack EO-S 4.5 |
- | |
Rubia Gas 9M FE 10W-30 |
API CK-4/SN | Cummins CES 20092/20086, DDC DFS93K222, Volvo VDS-4.5, Renault Trucks RLD‑3, Mack EO-S 4.5 |
- | ||
Rubia Gas 7M 15W-40 |
- | - | - | Cummins CES 20085 | |
Rubia Gas 5M 15W-40 |
- | - | Cummins CES 20074 | - | |
Rubia Gas 5M 20W-50 |
- | - | - | Cummins CES 20074 |
Rubia GAS 9M 15W-40
Fuel economy |
---|
- |
Low-SAPS |
---|
Internationale Specificaties |
---|
API CK-4/SN |
OEM-goedkeuringen |
---|
Cummins CES 20092/20086, DDC DFS93K222, Volvo VDS-4.5, Renault Trucks RLD-3, Mack EO-S 4.5 |
Voldoet aan de eisen van OEM |
---|
- |
Rubia GAS 9M FE 10W-30
Fuel Economy |
---|
Low-SAPS |
---|
Internationale Specificaties |
---|
API CK-4/SN |
OEM Approvals |
---|
Cummins CES 20092/20086, DDC DFS93K222, Volvo VDS-4.5, Renault Trucks RLD-3, Mack EO-S 4.5 |
Voldoet aan de eisen van OEM |
---|
- |
Rubia GAS 7M 15W-40
Fuel Economy |
---|
- |
Low-SAPS |
---|
Internationale Specificaties |
---|
- |
OEM-goedkeuringen |
---|
Cummins CES 20085 |
Voldoet aan de eisen van OEM |
---|
- |
Rubia GAS 5M 15W-40
FUEL ECONOMY |
---|
- |
LOW SAPS |
---|
Internationale Specificaties |
---|
- |
OEM-goedkeuringen |
---|
Cummins CES 20074 |
Voldoet aan de eisen van OEM |
---|
ISUZU |
Rubia GAS 5M 20W-50
FUEL ECONOMY |
---|
- |
LOW SAPS |
---|
Internationale Specificaties |
---|
- |
OEM-goedkeuringen |
---|
- |
Voldoet aan de eisen van OEM |
---|
Cummins CES 20074 |
Productnaam | Fuel Economy | Low-SAPS | Internationale Specificaties | OEM-goedkeuringen | Voldoet aan de eisen van OEM |
---|---|---|---|---|---|
Rubia Tir 9900 10W-40 |
- | ACEA E4, E6, E7, E9 API CJ-4/CI-4/ CH-4 |
Cummins CES 20081, Detroit Diesel 93K218, Mack EO-O Premium Plus, MB-Approval 228.51, Renault Trucks RLD-3, Volvo VDS-4, Scania Low Ash |
DAF, MAN M 3575/M,3477 M 3271-1, Iveco TLS E9 |
|
Rubia Tir 9900 FE 5W-30 |
ACEA E4, E6, E7, E9 API CJ-4/CI-4/CH-4 | Mack EO-O Premium Plus, MAN M 3677, MB-Approval 228.51, Renault Trucks RLD-3, Volvo VDS-4, Scania LDF-4 |
Cummins CES 20081, DAF, Iveco TLS E6, Ford WSS-M2C213-A1, MAN M3477/M 3271-1 |
||
Rubia Tir 8900 10W-40 |
- | ACEA E6, E7, E9 API CJ-4/CI-4/CH-4 | Mack EO-O Premium Plus, MB-Approval 228.51, Renault Trucks RLD-3, Volvo VDS-4, Scania Low Ash |
Cummins CES 20081, MAN M 3477/ M 3271-1, DAF, Iveco TLS E9 |
|
Rubia Tir 8900 FE 10W-30 |
ACEA E6, E7, E9 API CJ-4/CI-4/CH-4 | Mack EO-O Premium Plus, MB-Approval 228.51, Renault Trucks RLD-3, Volvo VDS-4 |
Cummins CES 20081, MAN M 3477/M 3271-1, DAF, Iveco |
Rubia Optima 1100 15W-40
FUEL ECONOMY |
---|
- |
LOW SAPS |
---|
Internationale Specificaties |
---|
ACEA E7, E9
API CK-4/CJ-4/CI-4+/CI-4/CH-4/SN |
OEM-goedkeuringen |
---|
Cummins CES 20086, DDC DFS 93K222, Mack EO-S 4.5, MB-Approval 228.31, Renault Trucks RLD-3, Volvo VDS-4.5, Ford WSS-M2C171-F1 |
Voldoet aan de eisen van OEM |
---|
DAF, IVECO |
Rubia Tir 9900 10W-40
FUEL ECONOMY |
---|
- |
LOW SAPS |
---|
Internationale Specificaties |
---|
ACEA E4, E6, E7, E9 API CJ-4/CI-4/CH-4 |
OEM-goedkeuringen |
---|
Cummins CES 20081, Detroit Diesel Power Guard 93K218, Mack EO-O Premium Plus, MB-Approval 228.51, Renault Trucks RLD-3, Volvo VDS-4, Scania Low Ash |
Voldoet aan de eisen van OEM |
---|
DAF, MAN M 3575/M 3477/M 3271-1, IVECO TLS E9 |
Rubia Tir 9900 FE 5W-30
FUEL ECONOMY |
---|
LOW SAPS |
---|
Internationale Specificaties |
---|
ACEA E4, E6, E7, E9 API CJ-4/CI-4/CH-4 |
OEM-goedkeuringen |
---|
Mack EO-O Premium Plus, MAN M 3477/M 3677/M 3271-1, MB-Approval 228.51, Renault Trucks RLD-3, Volvo VDS-4, Scania LDF-4 |
Voldoet aan de eisen van OEM |
---|
Cummins CES 20081, DAF, IVECO TLS E6 |
Rubia Tir 8900 10W-40
FUEL ECONOMY |
---|
- |
LOW SAPS |
---|
Internationale Specificaties |
---|
ACEA E6, E7, E9 API CJ-4/CI-4/CH-4 |
OEM-goedkeuringen |
---|
Mack EO-O Premium Plus, MB-Approval 228.51, Renault Trucks RLD-3, Volvo VDS-4 |
Voldoet aan de eisen van OEM |
---|
Cummins CES 20081, DAF, IVECO TLS E9, MAN M 3477/M 3271-1 |
Rubia Tir 8900 FE 10W-30
FUEL ECONOMY |
---|
LOW SAPS |
---|
Internationale Specificaties |
---|
ACEA E6, E7, E9 API CJ-4/CI-4/CH-4 |
OEM-goedkeuringen |
---|
Mack EO-O Premium Plus, MAN M 3477/M 3271-1, MB-Approval 228.51, Renault Trucks RLD-3, Volvo VDS-4 |
Voldoet aan de eisen van OEM |
---|
Cummins CES 20081, DAF, IVECO |