Regelmatig geven we het woord aan onze klanten en partners in heel Europa. Het doel is om hun visie op elektrische mobiliteit te ontdekken en te weten te komen hoe ze beïnvloed worden door de huidige energietransitie.
Vandaag geven we het woord aan Pierre-Henri Laureyssens, Commercial and Marketing Director bij Effia Belgium, een filiaal van de groep Keolis SNCF. Het bedrijf beheert 33 parkings in elf steden, waarvan er vijf zijn uitgerust met laadpalen van TotalEnergies.
Er zijn verschillende redenen waarom de laadpalen in de parkings geplaatst zijn. "Eerst en vooral wilden we deze extra service aanbieden aan onze klanten", aldus Pierre-Henri Laureyssens. "Verder vinden we het net zo belangrijk om onze inspanningen voor een zachte mobiliteit te bestendigen. Tot slot willen we ook reageren op onze concurrenten, die hun parkings al met laadpalen uitgerust hebben."
Voor Effia Belgium was het vanzelfsprekend om voor de laadpalen van TotalEnergies te kiezen. "De groep is een gevestigde waarde op het vlak van elektrische mobiliteit in België. Ze biedt een uitgebreide ondersteuning, van het bestuderen van de site tot het toezicht op en het onderhoud van de laadpalen", vertelt de Commercial and Marketing Director. Bovendien voldoen de producten van TotalEnergies aan de geldende normen in België, met name wat betreft het vermogen van laadpalen in ondergrondse parkings, dat beperkt is tot 22 kW.
Daarnaast zijn de diensten van TotalEnergies, zoals de verbinding tussen de laadpalen en de elektriciteitskasten van de parkings, niet te onderschatten voordelen.
Kevin Leroy, Key Account Manager bij TotalEnergies, begreep al snel waar Effia naar op zoek was. "Eerst en vooral dienden we de beschikbaarheid van de laadpalen te optimaliseren, om het voor de klant zo eenvoudig mogelijk te maken. Vervolgens was het nodig om het gebruik van de laadpalen in kaart te brengen, om een inschatting te maken van de uitbreiding van het laadpalenpark van het bedrijf", aldus de accountmanager.
De teams van Effia kunnen ook de prijs per kWh op de verschillende laadpalen wijzigen, zodat ze zich snel kunnen aanpassen aan veranderingen in de marktprijs. Een reeks oplossingen die Pierre-Henry Laureyssens hebben overtuigd: "De balans is positief voor ons en we hebben meer autonomie in het beheer van onze laadpalen".
.